2022年8月施行
ソシエテ・ジェネラル・オスマン・マネジメント株式会社
ソシエテ・ジェネラル・オスマン・マネジメント株式会社(以下、当社という)では、お客様にご信頼いただき、選んで頂けるよう、個人情報保護の重要性を認識し、お客様の個人情報の取扱いに際して、「個人情報の保護に関する法律」(以下「個人情報保護法」といいます。)、金融分野における個人情報保護に関するガイドライン及びその他関連する法令・ガイドライン等(以下「法令等」といいます。)を遵守するとともに、個人情報の適正な取扱い、管理及び保護に努めることとし、以下の通りプライバシーポリシー(以下「本ポリシー」といいます。)を制定し、これを遵守いたします。なお、個人番号及び特定個人情報(それぞれ、行政手続における特定の個人を識別するための番号の利用等に関する法律に定義されます。)に関しては、別途、「特定個人情報等取扱規程」を制定し、遵守するものとします。
(1)当社は、お客様の個人情報を、お客様とのお取引を安全かつ確実に進め、より良い商品・サービスを提供させて頂くために取得しています。具体的には、以下の利用目的の範囲内で利用いたします。
(2) 当社は、法令の定める範囲内で、前項の利用目的を変更することがあります。この場合、当社は、変更された利用目的を速やかに本人に通知し又は公表いたします。
(3) 当社は、利用目的の達成に必要な範囲内において、お客様の個人情報を正確かつ最新の内容に保つとともに、利用する必要がなくなったときは、個人データを遅滞なく消去するよう努めます。
当社は、以下の情報を取得いたします。 お客様の氏名、年齢、生年月日、住所、電話番号、ファクシミリ番号、電子メールアドレス、勤務先名、役職名、勤務先所在地、金融商品・サービスの種類、取引金額、ご契約日、その他当社のお取引に必要又は関連する情報
当社は、利用目的の達成に必要な範囲で、例えば以下のような情報源から、口頭又は書面等による適切かつ適法な手段により、お客様の個人情報を取得いたします。
(1) 当社では、次の場合及びその他法令で定める場合を除いてお客様の個人情報を第三者に提供することはありません。
(2) 当社は、利用目的の達成に必要な範囲内においてお客様の個人情報の取扱いの全部又は一部を委託する場合があります。委託に際しては、委託先に対する必要かつ適切な監督を行います。
(3) 当社は、以下の範囲でお客様の個人情報を共同利用することがあります。
お客様の(i)住所、氏名、生年月日、勤務先、電話番号その他の連絡先、役割、役職、肩書き、担当、(ii)お取引内容、お預かり残高等、お客様のお取引に関する情報、(iii)お客様の資産運用等のニーズに関する情報、(iv)その他本ポリシーに記載されている利用目的の遂行のため必要な個人情報
当社及びグループ会社(ソシエテ・ジェネラル銀行東京支店、ソシエテ・ジェネラル証券株式会社、ソシエテジェネラルエアクラフトリーシング株式会社、Societe Generale、SG Singapore、Societe Generale Global Solution centre、Societe Generale Securities (HK) Limited、Societe Generale International Limited、Societe Generale Americas Securities, LLC、その他ソシエテ・ジェネラル グループのホームページで閲覧可能な国内及び海外のグループ関係会社)
(4) 当社は、お客様の個人情報を外国にある第三者に提供することがあります。この場合、当社は、法令で定める場合を除き、法令の定めに従って必要な情報を提供した上であらかじめ外国にある第三者への提供を認める旨の本人の同意を取得いたします。なお、当社は、お客様の同意を得る時点で、当該外国の名称、適切かつ合理的な方法により得られた当該外国における個人情報の保護に関する制度に関する情報、又は当該第三者が講ずる個人情報の保護のための措置に関する情報が特定できず、事後的に提供先の第三者を特定できた場合には、当該お客様はかかる情報提供の求めを当社に対して行うことができます。
(5)当社は、お客様の個人情報を、外国にある、個人情報保護法の規定により個人情報取扱事業者が講ずべきこととされている措置に相当する措置(以下「相当措置」といいます。)を継続的に講ずるために必要なものとして個人情報保護委員会規則で定める基準に適合する体制を整備している第三者に提供することがあります。この場合には、当社は、当該第三者による相当措置の継続的な実施を確保するために必要な措置を講ずるものとし、お客様は、当該必要な措置について情報提供の求めを当社に対して行うことができます。
ただし、(4)及び(5)のいずれの情報提供の求めについても、当社の業務の適正な実施に著しい支障を及ぼすおそれがある場合には、当社は当該情報の全部又は一部について情報提供しないことができます。
当社がお客様の個人情報を提供する外国は、以下の通りです。
(6)当社は、お客様に関する個人関連情報を第三者に提供する場合において、当該第三者が個人関連情報を個人データとして取得することが想定されるときは、法令で定める場合を除き、法令の定めに従って必要な確認及び情報提供を行います。
当社は、金融分野における個人情報保護に関するガイドラインで定める機微(センシティブ)情報については、法令等に基づく場合や業務遂行上必要な範囲においてお客様の同意をいただいた場合等の同ガイドラインに掲げる場合を除き、取得、利用又は第三者提供を行いません。
当社は、お客様の個人情報を正確、最新のものとなるよう適切な措置を講じています。また、お客様の個人情報の漏えい、滅失、毀損等(以下「漏えい等」といいます。)を防止するため、以下の通りの組織的安全管理措置、人的安全管理措置、物理的安全管理措置、技術的安全管理措置を講じ、適切な管理を行います。また、外国でのお客様の個人情報を取り扱う場合には外的な環境の把握も実施した上で適切な管理を行います。
(お客様の個人情報の取扱いに係る規律の整備)
取得、利用、保存、提供、削除・廃棄等/取得・入力、利用・加工、保管・保存、移送・送信、消去・廃棄の段階ごとに、取扱方法、責任者・担当者及びその任務等についてお客様の個人情報の取扱規程を策定
(組織的安全管理措置)
(人的安全管理措置)
(物理的安全管理措置)
(技術的安全管理措置)
(外的環境の把握)
お客様からご自身の個人情報について、利用目的の通知、開示、訂正・追加・削除、利用停止・消去、第三者提供の停止又は第三者提供記録の開示をご希望の場合には、下記のお問合せ先までお申し出ください。当社において、本人確認を行った上で、法令等の定めに基づいて対応致します。なお、利用目的の通知や開示には当社所定の実費がかかる場合がありますので予めご了承ください。
お問い合わせ先:
個人情報に関する利用目的の通知、開示、訂正・追加・削除、利用停止・消去、第三者提供の停止又は第三者提供記録の開示のご請求、及びその他個人情報の取扱いに関するご相談や苦情等、ご不明な点についてのご質問は下記にて承っております。
ソシエテ・ジェネラル・オスマン・マネジメント株式会社
プライバシーポリシー問い合わせ先: コンプライアンス本部
〒100-8206 東京都千代田区丸の内1丁目1番1号 パレスビル
TEL: 03-6777-8838
受付時間 9:00〜17:00 (土日祝日、年末年始の休業日を除く)
上記の記載内容は、法令等の改正その他の理由により、法令の定める範囲において変更する場合があります。その場合は、窓口等において掲示又は本ウェブサイト等を通じて周知いたします。
当社は、個人情報保護委員会の認定を受けた認定個人情報保護団体である一般社団法人投資信託協会及び一般社団法人日本投資顧問業協会の協会員です。各協会の個人情報相談室では、協会員の個人情報の取扱いについての苦情・相談をお受けしております。
一般社団法人 投資信託協会
TEL 03-5614-8440 www.toushin.or.jp
一般社団法人 日本投資顧問業協会事務局 苦情相談室(個人情報担当)
TEL 03-3663-0505 www.jiaa.or.jp/privacy/authorization
Effective August 2022 Societe Generale Haussmann Management Japan Limited
Societe Generale Haussmann Management Japan Limited (hereinafter referred to as “the Company”) recognizes the importance of protecting personal information in order to be a company that customers can trust and choose, and when handling customers’ personal information, the Company shall comply with the “Act on the Protection of Personal Information” (hereinafter referred to as the “Personal Information Protection Law”), Guidelines for the Protection of Personal Information in the Financial Field and other related laws and regulations (hereinafter referred to as “Laws and Regulations”). In addition, the Company also shall implement and comply with the following privacy policy (hereinafter referred to as “this policy”). With regards to individual numbers and specific personal information (respectively, these are defined in the Act on the Use of Numbers to Identify a Specific Individual in Administrative Procedures), the Company will separately establish and comply with the “Rules for Specified Personal Information Handling”.
(1) The Company shall acquire personal information of the Customers in order to proceed with transactions with customers in a safe and secure manner, and to ensure that the Customers are provided with better financial products and services by the Company. Specifically, the Company shall use it within the scope of the following purposes of use:
(2) The Company may change the purpose of use set forth in the preceding paragraph within the scope stipulated by laws and regulations. In this case, the Company will promptly notify or announce the changed purpose of use to the person.
(3) The Company shall endeavor to keep the personal information of customers accurate and up-to-date to the extent necessary to achieve the purpose of use, and to delete the personal data without delay when it is no longer necessary to use it.
The Company shall acquire the following information: Customer’s name, age, date of birth, address, telephone number, facsimile number, e-mail address, company name, job title, place of employment, type of financial product or service, transaction amount, contract date, and other information necessary or related to transactions with the Company
The Company shall acquire customers’ personal information by appropriate and lawful means, such as orally or in writing, from the following sources, to the extent necessary to achieve the purpose of use:
(1) The Company shall not provide customers’ personal information to third parties except in the following cases and other cases stipulated by laws and regulations:
(2) The Company shall outsource all or part of the handling of customers’ personal information to the extent necessary to achieve the purpose of use. When consigning, we shall conduct necessary and appropriate supervision of the outsourcee.
(3) The Company may jointly use customers’ personal information within the following scope.
(i) customers’ address, name, date of birth, place of employment, telephone number and other contact information, role, title, title, responsibility, (ii) Information related to customers’ transactions, such as transaction details and deposited balances, (iii) information on customers’ asset management needs, etc., and (iv) other personal information necessary to carry out the purposes of use described in this Policy
The Company and group companies(Societe Generale Bank Tokyo Branch,Societe Generale Securities Japan Limited,Societe Generale Aircraft Leasing Co., Ltd, Societe Generale, SG Singapore, Societe Generale Global Solution centre, Societe Generale Securities (HK) Limited, Societe Generale International Limited, Societe Generale Americas Securities, LLC and other domestic and international group affiliates available on the Societe Generale Group website ).
(4) The Company shall provide your personal information to third parties in foreign countries. In this case, the Company shall obtain the consent of the person in advance to allow the provision of personal information to a third party in a foreign country after providing the necessary information in accordance with the provisions of laws and regulations, except as required by law.
In addition, if the Company cannot identify (i) the name of the foreign country, (ii) information on the system for the protection of personal information in the foreign country which is obtained by an appropriate and reasonable method, or (iii) information on the measures taken by the third party for the protection of personal information at the time of obtaining the consent of the customer, and then if the Company can identify third party to which the information is provided, etc. after the fact, the Customer may request the Company to provide such information.
(5) The Company shall provide the Customers’ personal information to offshore third parties who have established a system that complies with the standards set forth in the Rules of the Personal Information Protection Commission as necessary to continuously take measures equivalent to those that are required to be taken by a business operator handling personal information pursuant to the provisions of the Personal Information Protection Act (hereinafter referred to as “reasonable measures”). In this case, the Company shall take the necessary measures to ensure the continuous implementation of the corresponding measures by such third party, and the Customer may request the Company to provide information on such necessary measures.
However, with regard to any of the requests for the provision of information in (4) and (5), if there is a risk of significant hindrance to the proper implementation of the Company’s business, the Company shall not provide all or part of the information.
The foreign countries to which we provide your personal information are as follows;
(6) When the Company provides information related to personal information of the Customers to a third party, if it is expected that the third party will acquire the information related to personal information as personal data, except as required by law, the Company will confirm and provide information as necessary in accordance with the provisions of laws and regulations.
The Company will not acquire, use, or provide to third parties sensitive personal information stipulated in the Guidelines for the Protection of Personal Information in the Financial Field, except in cases stipulated in the Guidelines, such as when required by laws and regulations or when the consent of the customer is obtained to the extent necessary for the performance of business.
The Company shall continuously take appropriate measures to ensure that the Customers’ personal information is accurate and up-to-date. The Company shall also take the appropriate security measures, such as countermeasures for leakage, loss, damage, etc. (hereinafter referred to as “leakage, etc.”) of the Customers’ personal information. In order to prevent leakage, etc., we will take the following organizational safety management measures, human safety management measures, physical safety management measures, and technical safety management measures and conduct appropriate management. In addition, when handling customers’ personal information in foreign countries, we will manage it appropriately after understanding the external environment.
(Establishment of rules regarding the handling of customers’ personal information)
Formulation of rules for handling customers’ personal information regarding handling methods, responsible persons, persons in charge, and their duties, etc. for each stage of acquisition, use, storage, provision, deletion, disposal, etc. / acquisition, input, use, processing, storage, storage, transfer, transmission, erasure, etc.
(Organizational security control measures)
(Human safety management measures)
(Physical Security Control Measures)
(Technical security control measures)
(Understanding the external environment)
If the Customer wishes to request notification of the purpose of use, disclosure, correction, addition, deletion, suspension of use, erasure, suspension of provision of the Customer’s personal information to a third party, or disclosure of records of provision to a third party of the Customer’s personal information, please communicate with the following contact. After confirming the Customer’s identity, we will respond in accordance with the provisions of laws and regulations. Please note that notification and disclosure of the purpose of use may incur actual costs prescribed by the Company.
Contact for the Customers’ Inquiries:
Requests for notification of the purpose of use, disclosure, correction, addition, deletion, suspension of use, erasure, suspension of provision to a third party, disclosure of records of provision to third parties, and other inquiries and complaints regarding the handling of personal information are accepted at the following.
Societe Generale Haussmann Management Japan Limited
Privacy Policy Contact:
Palace Building, 1-1-1 Marunouchi, Chiyoda-ku, Tokyo 100-8206, Compliance Division
TEL: 03-6777-8838
Reception hours 9:00〜17:00 (excluding weekends and holidays, and year-end and New Year holidays))
The above contents are subject to change to the extent stipulated by laws and regulations due to revisions of laws and regulations or other reasons. In that case, we will inform you through a bulletin board at the counter, etc., or through this website, etc.
The Company is a member of the Investment Trusts Association, Japan and the Japan Investment Advisers Association, which are authorized personal information protection organizations certified by the Personal Information Protection Commission. The Personal Information Consultation Office of each association accepts complaints and consultations regarding the handling of personal information by association members.
The Investment Trusts Association, Japan
TEL: 03-5614-8440 www.toushin.or.jp
Japan Investment Advisers Association Secretariat, Complaint Consultation Office (in charge of personal information)
TEL: 03-3663-0505 www.jiaa.or.jp/privacy/authorization